2011. január 11., kedd

Csináld meg a Saját akvarium hátteredet Styrofoammal

Miután az akvárium méretei 200*60*60 cm, ezért el kellett vágnom õket, hogy mérethelyesen passzoljanak az akváriumba.

A lapokat egyenletes talajon egymás mellé raktam, majd erre jött átfedéssel a következõ réteg.

Mielõtt befejeztem a lapok összerakását, megfelelõ mennyiségû szilikonos ragasztóanyagot kentem közéjük, ami majd szorosan összefogja õket, amikor késõbb elkezdem õket faragni. Biztosan szilikonos ragasztót használj, mert az ilyen való az akváriumba!

Styrofoam lapok összeragasztva.

3 lap beburkolja az akvárium teljes hosszát és néhány plusz darab a két végét, ahol be szeretném majd fedni a motorfejet a vízmelegítõt és a többi berendezést.

Ebbe a sarokba szeretném tenni gumicsövet, a szûrõt és a vízmelegítõt. Ezt a sarkot teljesen végig fûrészeltem, hogy könnyen hozzáférhessek majd, ha esetleg szükség lesz rá, pl. hogy elkapjak egy elkóborolt halivadékokat vagy késõbb netán hozzáadjak egy motorfejet vagy nagyobbra cseréljem a szûrõt.

És végül nekiláttam a faragásnak: egy csomó styrofoam darab szállt körbe-körbe. A szék jobb oldalán ismét egy sör. A sör jó segítség a munka ezen szakaszában.

Félúton vagyok. Néhány helyen valóban kezd úgy kinézni, mint a sziklák. Nagyobb sziklákat véstem a tetejére és beárnyékoltam õket, s ily módon mélyebbnek tûnik az akvárium. Néhány helyre barlangokat készítettem, amik elölrõl nem láthatóak, de jó rejtekhelyek a gyengébb halaknak.

A bal sarokba a motorfejet teszem. Ez a rekesz nem ér le egészen az aljáig, így jóval egyszerûbb lesz majd tisztítani. Mivel a rekeszt szélesebbre formáltam, ki tudom majd cserélni a jövõben mostani motorfejet egy nagyobbra, ha szükséges.

A faragás rész befejezõdött. Még azon gondolkodom, hogyan lehetne majd néhány kicsi spotot is felszerelni.

Ezután végigmentem az egész háttéren hõlégfúvóval, hogy simább legyen.

Így néz ki felülrõl.

Hogy be tudjam tenni az akváriumba 4 nagy részre kellett vágnom.

Az akváriumban a részeket ismét pontosan összeillesztettem.

És végül a befejezés! Vettem 3 különféle színû színezõanyag port. Biztosan ne halakra mérgezõt használj!!! Zöld, barna és fekete színeket választottam, hogy természetes árnyékot tudjak csinálni.

Kevés hobby cementet összekevertem vízzel és a színezõanyaggal. Híg keveréket csináltam, amit festõ ecsettel vittem fel.

Az elsõ réteg kész.

Mind kész, összesen 3 réteg cementet vittem fel. Hozzávetõlegesen minden réteg között 2 óráig hagytam száradni.

Elkészültek a háttér sziklái. A 4 darab közötti hézagokat szilikonnal töltöttem fel, majd végül beborítottam cementel.

És végül a kész mû! Az akvárium feltöltve homokkal, vízzel, növényekkel és halakkal. Szépen mutat, ha olyan köveket választasz az elõtérbe, amik emlékeztetnek a háttérbe vagy éppen fordítva, azaz a meglévõ köveidhez alakítod a háttér szikláinak formáját. Ettõl természetes lesz a berendezett akváriumban az összhatás!

forras:akvarista.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése